DreamBed to wymarzone łóżka i dodatki do Twojej sypialni. Masz pytania? Zadzwoń do nas +48 732 790 662 lub napisz sklep@dreambed.pl
Regulamin
sklepu internetowego DreamBed.pl
określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez Sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz o prawach Konsumenta
REGULAMIN
Spis treści
1. Postanowienia ogólne i definicje
3. Informacje kontaktowe i techniczne
6. Zamówienia i ich realizacja
1. Postanowienia ogólne i definicje
- Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym korzystania ze Sklepu, a także prawa, obowiązki i odpowiedzialność Sprzedawcy i Klienta. Zawiera również informacje, które Sprzedawca musi przekazać Konsumentowi zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827 ze zm.).
- Klient potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem w momencie składania zamówienia.
Podstawowe definicje:
Regulamin: niniejszy regulamin sklepu internetowego.
Newsletter – Usługa Elektroniczna, polegająca na elektronicznej dystrybucji realizowanej przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, umożliwiająca wszystkim Klientom automatyczne otrzymywanie cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera, zawierających informacje o Serwisie, w tym nowościach lub promocjach w Sklepie.
Konto: bezpłatna funkcja dostępna w Sklepie, regulowana odrębnymi zasadami, umożliwiająca Kupującemu założenie indywidualnego konta użytkownika
Strony – sprzedawca i klient
Klient: osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w określonych przypadkach również osoba fizyczna o ograniczonej zdolności do czynności prawnych; osoba prawna; jednostka organizacyjna bez osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub planuje zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
Konsument: osoba fizyczna w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
Sprzedawca: KAMIL WESOŁY, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą MEBLO-KAM KAMIL WESOŁY, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 7511786206, REGON 522340051, ul. Wielka 37B/4, 46-200 Smardy Dolne.
Przedsiębiorca uprzywilejowany: osoba fizyczna zawierająca umowę ze Sprzedawcą bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, która nie ma charakteru zawodowego (dotyczy umów zawartych od 1 stycznia 2021 r.).
Sklep internetowy: sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem dreambed.pl
Dzień roboczy: dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Przedsiębiorca uprzywilejowany: osoba fizyczna zawierająca umowę ze Sprzedawcą bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, która nie ma charakteru zawodowego (dotyczy umów zawartych od 1 stycznia 2021 r.).
2. Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Klientów (dalej jako „Dane Osobowe”) jest Sprzedawca – MEBLO-KAM KAMIL WESOŁY, NIP 7511786206, REGON 522340051, ul. Wielka 37B/4, 46-200 Smardy Dolne
- Cel przetwarzania danych: Celem przetwarzania Danych Osobowych jest realizacja zamówień w związku z zakupem w sklepie internetowym.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit a i b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanego dalej rozporządzeniem RODO oraz art. 18 ust. 1- 6 ustawy z dnia 18.07.2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną
- Podanie Danych Osobowych przez osobę, której dane dotyczą jest dobrowolne, ale jednocześnie jest warunkiem zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwia złożenie zamówienia a tym samym jego realizację.
- Klient ma prawo do:
- żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania,
- usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia danych,
- Klient ma prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
- w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
- Klient ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
- Sprzedawca stosuje odpowiednie środki informatyczne, techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych przed uzyskaniem tych danych przez podmioty niepowołane
3. Informacje kontaktowe i techniczne
Dane sprzedawcy do kontaktu:
Adres korespondencyjny: ul. Wielka 37B/4, 46-200 Smardy Dolne
E-mail: sklep@dreambed.pl
Telefon: +48 732 790 662
Adres do zwrotu towaru: Górna 2A, 46-200 Smardy Górne, DreamBed
Adres do reklamacji: Górna 2A, 46-200 Smardy Górne, DreamBed
Warunki techniczne:
Warunki techniczne korzystania ze Sklepu obejmują posiadanie przez Klienta komputera lub innego urządzenia umożliwiającego przeglądanie Internetu, odpowiedniego oprogramowania (w tym przeglądarki internetowej), dostępu do Internetu oraz aktywnego i aktualnego konta poczty elektronicznej.
4. Dodatkowe informacje
Konto
1. Utworzenie konta na stronie sklepu jest bezpłatne i wymaga wykonania następujących czynności: Kupujący musi wypełnić formularz rejestracyjny, podając wymagane dane i składając niezbędne oświadczenia. Na podany przez Kupującego adres e-mail zostanie wysłany link do weryfikacji konta. Aby się zalogować, należy podać adres e-mail oraz hasło ustalone przez Kupującego. Hasło powinno być zachowane w tajemnicy i nieudostępniane osobom trzecim. Konto umożliwia Kupującemu edytowanie danych, sprawdzanie statusu zamówień oraz przeglądanie historii zamówień. Klient może w każdej chwili usunąć konto, wysyłając odpowiednie zgłoszenie do Sprzedawcy drogą mailową.
2. Konto pozwala Klientowi na wprowadzanie lub edytowanie danych, składanie i sprawdzanie zamówień oraz przeglądanie historii zamówień.
3. Usługa konta jest świadczona bezpłatnie przez czas nieokreślony.
4. Klient ma możliwość usunięcia konta w dowolnym momencie, przesyłając odpowiednie zgłoszenie do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres: sklep@dreambed.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy.
Newsletter
Usługa Newsletter ma na celu dostarczanie Klientowi informacji o produktach, ofertach i promocjach sprzedawcy.
- Usługa wysyłki Newslettera jest realizowana tylko wtedy, gdy Klient wyrazi na to dobrowolną zgodę, podając swój adres e-mail i akceptując Regulamin oraz zgody na przetwarzanie danych osobowych i przekazywanie informacji handlowych. Korzystanie z tej usługi nie wymaga posiadania konta przez Klienta.
- Na podany adres e-mail Klienta zostanie wysłany link w celu potwierdzenia subskrypcji Newslettera.
- Usługa Newsletter jest bezpłatna i świadczona przez czas nieokreślony.
- Klient może w każdej chwili zrezygnować z Newslettera, wysyłając odpowiednie zgłoszenie drogą elektroniczną na adres: sklep@dreambed.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy.
5. Zakupy w sklepie
Ceny produktów w Sklepie są cenami ostatecznymi, a całkowita kwota zamówienia obejmuje cenę produktu oraz ewentualne koszty wysyłki. Produkt należy umieścić w koszyku, a Kupujący wybiera metodę dostawy oraz sposób płatności, podając jednocześnie niezbędne dane do realizacji zamówienia. Zamówienie jest składane po potwierdzeniu jego zawartości i akceptacji Regulaminu przez Kupującego. Złożenie zamówienia oznacza zawarcie umowy sprzedaży, a potwierdzenie jej zawarcia zostanie wysłane Kupującemu na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia produktu. Kupujący może założyć Konto lub dokonać zakupu bez rejestracji.
6. Zamówienia i ich realizacja:
- Zamówienia mogą być składane zarówno po wcześniejszej rejestracji konta na stronie internetowej Sklepu, jak i bez konieczności rejestracji konta (zakupy gościnne).
- Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Zamówienie złożone w soboty, niedziele i dni świąteczne będą rozpatrywane w najbliższym dniu roboczym.
- Klient potwierdza złożenie Zamówienia, klikając przycisk lub pole oznaczone „Kupuję i płacę”.
- Wszystkie produkty oferowane w sklepie są nowe, a Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia towaru w stanie wolnym od wad,
- Przewidywany czas realizacji zamówienia jest podany w Sklepie. W przypadku wyboru płatności z góry przez Kupującego, realizacja zamówienia rozpoczyna się dopiero po otrzymaniu płatności. Jeśli w ramach jednego zamówienia znajdują się towary o różnych terminach realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie przewidzianym dla towaru z najdłuższym czasem oczekiwania. Towary są dostarczane wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz Niemiec, a sposób dostawy jest uzależniony od wyboru Kupującego, najczęściej realizowany za pośrednictwem firmy kurierskiej.
7. Cena i płatność
Ceny produktów w Sklepie są cenami ostatecznymi, a całkowita kwota zamówienia obejmuje cenę produktu oraz ewentualne koszty wysyłki. Produkt należy umieścić w koszyku, a Kupujący wybiera metodę dostawy oraz sposób płatności, podając jednocześnie niezbędne dane do realizacji zamówienia. Zamówienie jest składane po potwierdzeniu jego zawartości i akceptacji Regulaminu przez Kupującego. Złożenie zamówienia oznacza zawarcie umowy sprzedaży, a potwierdzenie jej zawarcia zostanie wysłane Kupującemu na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia produktu. Kupujący może założyć Konto lub dokonać zakupu bez rejestracji.
Formy płatności:
Kupujący ma możliwość dokonania płatności za złożone zamówienie w kilku sposobach, w zależności od preferencji i wyboru Kupującego:
- zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy;
- poprzez system tpay.com przez Krajowy Integrator Płatności S.A., ul. Św. Marcin 73/6, 61-808 Poznań m.in. za pomocą:
– przelewu bankowego elektronicznego (online)
– karty płatniczej
– kodem BLIK, (pełna lista kanałów płatności w systemie tpay.com dostępna jest na stronie operatora płatności)
Jeśli Kupujący zdecyduje się na płatność z góry, zobowiązany jest do uregulowania zamówienia w ciągu 2 dni roboczych od jego złożenia.
Sprzedawca zwraca uwagę, że niektóre metody płatności wymagają dokonania płatności bezpośrednio po złożeniu zamówienia, ze względu na ich specyfikę.
Dokonując zakupów w Sklepie, Kupujący wyraża zgodę na otrzymywanie faktur elektronicznych od Sprzedawcy, z możliwością wycofania tej zgody w przyszłości.
8. Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu w ciągu 14 dni bez podania przyczyny, z wyłączeniem §9 Regulaminu.
- Okres na odstąpienie od umowy wynosi 14 dni od dnia:
- gdy Konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia (inna niż przewoźnik) otrzyma towar,
- lub w przypadku umowy obejmującej wiele towarów dostarczanych osobno – od momentu otrzymania ostatniego towaru.
Procedura odstąpienia:
- Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji, korzystając z danych kontaktowych podanych w §2 Regulaminu, poprzez jednoznaczne oświadczenie (np. listownie lub e-mailem).
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy dostępnego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Wystarczy, że Konsument wyśle informację przed upływem terminu na odstąpienie od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy:
- Sprzedawca zwróci wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy dostępny), niezwłocznie, a najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia otrzymania informacji o odstąpieniu.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu tych samych metod, jakie zostały użyte przez Konsumenta, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, bez żadnych dodatkowych opłat.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
Zwrot towaru:
- Konsument proszony jest o odesłanie towaru na adres: Górna 2A, 46-200 Smardy Górne, DreamBed, nie później niż 14 dni od dnia poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
- Termin zwrotu zostanie uznany za zachowany, jeśli towar zostanie odesłany przed jego upływem.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
Towary o specyficznym charakterze:
W przypadku, gdy towar ze względu na swój charakter nie może być odesłany zwykłą pocztą, Konsument zostanie poinformowany o szacowanych kosztach zwrotu przez Sprzedawcę.
Zwrot środków za transakcje kartą płatniczą:
W przypadku zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Konsumenta kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy powiązany z tą kartą.
9. Wyłączenia
Wobec niektórych umów nie stosuje się ustawy o prawach konsumenta, czyli konsument nie ma tu prawa odstąpienia od umowy.
Dotyczy to umów:
- w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- w przypadku mebli tapicerowanych należy uwzględnić margines tolerancji, co oznacza, że podawane wymiary mogą różnić się o +/- 2-3 cm.
- o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który przed rozpoczęciem świadczenia został poinformowany o tym, że po jego spełnieniu utraci prawo do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości.
- w których cena lub wynagrodzenie zależą od wahań na rynku finansowym, niezależnych od przedsiębiorcy i mogących wystąpić przed upływem terminu na odstąpienie od umowy.
- w których towar szybko ulega zepsuciu lub ma krótki termin przydatności do użycia.
- w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, jeżeli opakowanie to zostało otwarte po dostarczeniu.
- w których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
10. Reklamacje
- Klient powinien zgłaszać reklamacje do Sprzedawcy pisemnie na adres: ul. Wielka 37B/4, 46-200 Smardy Dolne, na adres e-mail: sklep@dreambed.pl
- Korzystając z rękojmi, Kupujący ma prawo, zgodnie z Kodeksem cywilnym:
- zgłosić żądanie obniżenia ceny,
- w przypadku istotnej wady – odstąpić od umowy,
- zażądać wymiany towaru na pozbawiony wad,
- zażądać usunięcia wady.
- W przypadku widocznego uszkodzenia lub ubytku przesyłki, klient powinien poprosić przewoźnika o sporządzenie protokołu stwierdzającego stan przesyłki i okoliczności powstania szkody oraz uzyskać jego kopię. Kopię protokołu należy przesłać sprzedawcy w ciągu 3 dni od daty odbioru przesyłki.
- Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis problemu i żądanie Klienta, a także dokumentację fotograficzną, jeśli to możliwe.
- Jeśli do rozpatrzenia reklamacji konieczne będzie dostarczenie wadliwego towaru do Sprzedawcy, Kupujący zobowiązany jest do jego dostarczenia. W przypadku Kupującego uprzywilejowanego, koszty wysyłki ponosi Sprzedawca. Adres wysyłki to Górna 2A, 46-200 Smardy Górne, DreamBed.
- Podane w ofercie wymiary produktów mogą różnić się nieznacznie od rzeczywistych wymiarów mebla, co nie stanowi wady fizycznej towaru.
- Sprzedawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w ciągu 14 dni. Jeśli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w tym terminie, uznaje się ją za uzasadnioną.
- Reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu powinny być zgłaszane na adres e-mail: sklep@dreambed.pl
- W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca podejmie odpowiednie działania.
- Reklamacje z tytułu różnicy kolorów:
Wysyłka Próbek Tkanin:
Aby zapewnić pełną satysfakcję naszych Klientów, oferujemy możliwość wysłania próbek tkanin przed dokonaniem zamówienia. Zachęcamy do skorzystania z tej opcji, aby upewnić się co do koloru oraz faktury materiału przed finalnym zakupem.
Różnice w Wyświetlaniu Kolorów:
Uprzejmie informujemy, że kolory próbek tkanin oraz aranżacje kolorystyczne produktów zamieszczone na naszej stronie internetowej mogą odbiegać od rzeczywistych kolorów produktów. Te różnice wynikają z różnych sposobów wyświetlania kolorów na różnych urządzeniach (takich jak monitory czy smartfony) oraz z indywidualnych ustawień ekranów, na które nie mamy wpływu.
Reklamacje z Tytułu Kolorystyki:
Prosimy o wyrozumiałość, że reklamacje dotyczące różnic w kolorystyce produktów nie będą uznawane jako podstawy do reklamacji. Dokładamy wszelkich starań, aby zdjęcia produktów zamieszczone na stronie jak najbardziej odzwierciedlały rzeczywiste kolory, jednak ze względu na czynniki techniczne oraz indywidualne ustawienia urządzeń Klientów, nie możemy zagwarantować idealnej zgodności kolorów.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
- Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa)
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 – 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
11. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem w stosunkach prawnych z Klientami lub Konsumentami zastosowanie mają odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i Klientem będzie sąd właściwy według siedziby Sprzedawcy. Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i Konsumentem będzie sąd właściwy według zasad przewidzianych w kodeksie postępowania cywilnego.
- Sprzedawca może zmienić Regulamin, z zastrzeżeniem, że umowy sprzedaży zawarte przed wejściem w życia zmian są prowadzone na zasadach dotychczasowych.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
MEBLO-KAM KAMIL WESOŁY
ul. Wielka 37B/4, 46-200 Smardy Dolne
adres e-mail: sklep@dreambed.pl
– Ja …………………………………………………………… niniejszym informuję moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
– Data zawarcia umowy i odbioru
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
– Imię i nazwisko Klienta
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
– Adres Klienta
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
– Nazwa banku i Numer konta bankowego na który zostanie dokonany zwrot:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
Podpis Klienta
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ……………………………………..